اخبار

باغ بهادران اصفهان

باغ بهادران کوچک‌ترین شهر زرین‌شهر است؛ این شهر در 60 کیلومتری جنوب غربی شهر اصفهان قرار دارد. باغ بهادران در میان ساکنان استان اصفهان با نام‌های دیگری از جمله باغ آذران، باغ‌ باباداران، باغ‌ بادران‌ و باغ‌ وردان‌ نیز شناخته می‌شود. برخی از محققات معتقد هستند که نام صحیح این شهر باغ آذران به معنای باغ آتشکده است؛ این نام در گذر زمان به باغ بادران تغییر کرد و امروزه آن را به نام باغ بهادران می‌شناسند. براساس باور بومیان این منطقه وجه تسمیه باغ بادران به سه‌ کلمه بغ ‌(خدای‌ بزرگ‌)، باد (نگهبان‌) و ران (محل‌) بازمی‌گردد و که معنی خدای بزرگ نگهبان محل است را می‌دهد.

قرار داشتن باغ‌ وردان در مجاورت رودخانه زاینده رود طبیعی زیبا را برای این منطقه به ارمغان آورده است. باغ‌های سرسبز میوه، زمین‌های کشاورزی و هوایی خنک و دلپذیر همه به لطف زاینده رود در این منطقه جمع شده‌اند تا باغ‌ بادران‌ را به مقصدی ایده‌آل برای علاقه‌مندان به سفر تبدیل کنند. صدای خوش آب، آواز پرندگان، هوای معتدل و مرطوب و درختان سرسبز و درهم تنیده باعث شده که گردشگران در طول سفر به این منطقه اکوتوریستی احساس شادی و آرامش داشته باشند.

به لطف جاری بودن زاینده رود در سرتاسر این شهر از 2هزار سال پیش تاکنون پیشه اغلب ساکنان باغ وردان کشاورزی و باغ‌داری بوده است. البته این تنها حرفه مردمان این خطه نیست و بومیان این منطقه در نجاری و قالی‌بافی نیز تبحر زیادی دارند.

اگرچه سفر به شهر باغ وردان در هر فصل زیبایی و حال و هوای خاص خودش را دارد اما اکثر گردشگران فصل بهار و تابستان را برای سفر به این منطقه گردشگری ترجیح می‌دهند. در این دو فصل خنک و معتدل است و رودخانه در پر آب‌ترین حالت خود به سر می‌برد.هوای آفتابی باغ بهادران اصفهان در فصول بهار و تابستان باعث می‌شود که بتوانید تنی به آب بزنید و از آب‌تنی در زاینده رود لذت ببرید.

اگرچه در فصل پاییز هوای این منطقه کمی سرد است؛ اما تغییر رنگ درختان به زرد، قرمز و نارنجی منظره‌های بی‌نظیری را به‌وجود می‌آورد که هر تکه از‌ آن مانند یک تابلوی نقاشی زیبا مسحور کننده است.

برخی از انواع ویلاها در باغ بهادران عبارتند از:

  • ویلا استخردار: این نوع ویلاها، استخر روباز در حیاطی نسبتا بزرگ دارند که معمولا بیشتر مسافران را به خود جذب می‌کنند.
  • ویلا دوبلکس: اگر جمعیت خانواده‌تان زیاد است و یا با دوستانتان به بهادران سفر کردید، پیشنهاد می‌کنیم ویلاهای دوبلکس را اجاره کنید. زیرا هم فضای بیشتری دارند و هم زیباتر هستند.
  • ویلا جنگلی: اگر می‌خواهید محل اقامت خود در فضایی بسیار زیبا و سرسبز باشد، می‌توانید ویلاهای جنگلی یا لب رودخانه زاینده رود را رزرو کنید، تا از آب و هوای خوش و فضای دل‌انگیز باغ لذت کامل را ببرید.
  • سوئیت: اگر تنها به بهادران سفر کردید، برای اقامت می‌توانید سوئیت‌های کوچک را اجاره کنید. زیرا سوئیت‌های آن قیمت بسیار مناسبی دارند و از خدمات خوبی هم برخوردار هستند.

باغ بهادران – باغ وردان – باغ بادران – چرمهین – چم پیر- چم آسمان- مدیسه- کله مسیح – باغشاد- کله مسلمان – زاینده رود- بهجت اباد – باباشیخ علی- تصفیه خانه اب اصفهان باباشیخ علی – سده لنجان – چمگردان – زربن شهر- مورکان ورحمت اباد – سعیدآباد- چم تقی- همام- قلعه آقا – کلیشاد رخ- رکن آباد- سعیداباد- کته شور- صادق آباد – برنجگان – آبدغمیش- زردخشوییه- پرکستان- چم علیشاه – چم کهریز- چم یوسفعلی- چم حیدر- چم طاق- چم خرم- چلیوان- چمزین- دهکده توریستی زاگرس- سامان

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *